Påsk med mer...

Tänkte göra en kort "liten" samanfattning av påsken.

Skärtorsdagen kom syster upp från Umeå så det blev att hämta henne och lite käk.
Var även förbi en av hennes vänner som köpt hus på Strömnäs där pågick renovering.
L och felix åkte upp till stugan... fatta Felix sov där utan sin mamma men det gick kanon.
Vet att L är världens bästa pappa enligt mig och Felix såklart ;)
Men man är ju en liten hönsmamma så det kändes ju lite konstigt att va utan han.
Ska ekänna en sak det här var andra gången jag sov utan Felix fatta han blir 3 i juni.
Nä, det är bara nyttigt att lämna över kontrollen så blir det nått mer barn så blir det att lämna bort
över natten mycke tidigare för det blir bara värre ju längre man väntar.
Nästa steg är att han ska få sova borta typ mormor eller farmor.
Skulle inte ha dragit ut på det så länge för det känns skit jobbigt att få det gjort nog för att det skulle va
bra för Felix och mig;)

På Långfredagen körde jag och syrran upp till stugan så det blev en hel del skoter åkning eller pulka för min del...
Inte för jag inte trivs i den men när den tippar och det börjar välla in vatten mellan kapellet och rutan kan jag hålla
mig för skratt. Vissa i sällskapet hade svårare för det typ syrran och Lars som bara gasa på... ;)
Sen hade påskharen varit och gömnt ett ägg utanför stugan så Felix fick gå på äggjakt.
Syrran och jag körde hem och hör och häpna Felix sov en natt till i stugan utan mamma.

Påskafton var det ju stugan som gällde så syrran och jag ilade i väg på morgonkvisten.
Barn Os är vad som gäller på stugan så alla barn var laddade vissa mer än andra ;)
Felix hade ställt in sig på en av vinsterna som va två bilar.
Som tur var kom han på delad 3 plats så han fick sina bilar.
Vädret va super så man han bränna sitt face såklart... blir ju illrosa/ röd aldrig brun.
L stannade kvar medan att Felix fick följa hem tills sin mors stora glädje =)
Självklart glömde jag kameran alla dagar hur man nu kan lyckas med de....

Bjuder på lite bilder från 2 veckor sen när vi va med goa vänner på prommis vid älven.

Tur att det inte blir så skarpa kort med mobben...
Jag i mitt ESSè på isen...


Felix och Natahlie ville åka på samma bob.



Jasmin fick åka pulka.
En super trevlig dag med trevligt sällskap.
Tack vännen M med familj.
P.S Hörde att ni hade barmark på infarten nu...hi..hi ;)


Kommentarer
Postat av: Maria

Tack själva för en trevlig dag. Mycket trevligt. Japp nu har vi snöfritt på infarten =)

2009-04-15 @ 12:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0